Cílem jakékoliv firmy, bez ohledu na její velikost, je vydělat svému majiteli či majitelům co nejvíce peněz. Tato částka by se pak měla neustále zvyšovat, a to rychlejším tempem, než jaké je tempo růstu inflace.

 

K tomu je ovšem potřeba, aby dokázala nejen lákat stále nové zákazníky, ale aby si zároveň udržela co nejvíce těch stávajících. A to rozhodně není jednoduché. Proto existuje hned několik metod, které jim mají v tomto úkolu pomoci.

 

kontakt1

 

Základem je, aby byl se zákazníky udržován stálý kontakt https://www.pujcovna-praha9.cz/kontakt.html. Musí být neustále přesvědčováni, že daná firma je ta nejlepší, aby nepřešli ke konkurenci. To však není tak jednoduché, neboť většina lidí nenakupuje pouze v jednom obchodě. Jak si je tedy udržet?

 

Jednou z možností jsou pravidelné slevové akce. Ty mají tu výhodu, že přilákají i nové zákazníky. Avšak aby skutečně fungovaly, musí o nich lidé být předem informováni. To se děje nejčastěji pomocí reklamních letáků. I ty koneckonců představují formu kontaktu. U některých společností pak tuto úlohu plní informační e-maily.

 

kontakt2

 

Ovšem to zdaleka není jediný možný způsob, jak si zákazníky udržet. Hojně používané jsou zde nejrůznější věrnostní programy a slevové karty. Ty nutí lidi nakupovat právě v tom daném obchodě, neboť tím sbírají „body“, které pak následně mohou vyměnit za nejrůznější předměty. Obvykle se jedná o plyšáky, časté je ale také například nádobí.

 

Jiné společnosti, například pojišťovny či banky, spoléhají místo toho na informační telefonáty. Těmi je mají informovat o nových produktech. Nutno pak říci, že se nejedná o formu kontaktu, která by byla zákazníky příliš oblíbená.

 

Avšak ať už firma zvolí jakoukoliv metodu, je jasné, že se jedná o důležitou část obchodní strategie. Bez udržení stávajících zákazníků by totiž brzy přišla o klientskou základnu, a tím i o velkou část zisku. A to je rozhodně něco, co si nemůže dovolit. Koneckonců, v obchodě platí, že peníze jsou na prvním místě.